8.11.2013

Raskausviikko 30 (29+) ja kuulumiset

Huh huh tätä menoa! Viikot menevät vauhdilla eteenpäin ja masu kasvaa! Niin se alkoi rv 30, joka tarkoittaa h-hetken lähestymistä. Tiktak. Uskomatonta. Juuri eilen keskustelimme Miehen kanssa, kuinka nopeasti aika on mennyt ja kohta meidän pieni tyttäremme on jo täällä.

Vauva kasvaa ja kerää painoa itseensä, joka tarkoittaa väistämättä myös oman painoni lisääntymistä ja ihmettelen varmasti päivittäin masuani ja kehoni muutoksia.

Pienokainen painaa nyt noin 1,3 kiloa ja on kokonaispituudeltaan 35 senttiä. Hän on erittäin aktiivinen tyttö, muksii äitiään sinnetänne ja ilmoittaa olemassa olostaan. Huomaan hänellä olevan selviä nukkumisaikoja, jotka keskittyvät aamu- ja iltapäiviin. Tämä Vau.fi -appsi on muuten kiva. Suosittelen.


Täällä kaikki siis hyvin. Huomenna olisi reissu Ikeaan ja illalla olisi pientä yllätystä rakkaalle Miehelle. Mitä se on, selviää teillekin myöhemmin :)

Masu kasvaa :)
Mukavaa viikonloppua! Mitä teillä suunnitelmissa? Ikeaa ja lihapullia, ulkoilua ja isänpäivänviettoa?

/dancing princess and smiling mom :)

5 kommenttia:

  1. Ihana maha:) Mulla alkoi eile viikko 30:) Niin harmi vaan, että me asutaan Jyväskylän seutulla niin olis muuten ihan kiva vaikka treffata:)
    Oikein mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Ai Jyväskylässä, mä ajattelin että tuolla lahden toisella puolella. Jos satut tulemaan pääkaupunkiseudulle, niin ilmoitathan. Sitten nähdään :).

    VastaaPoista
  3. Saako udella kuinka paljon sulle on tullut lisää kiloja? Itse kävin alkuviikosta neuvolassa ja mulla ei ollut paino noussut yhtään. Juuri alkoi 24 viikko. Neuvolatäti ei oikein tuntunut tykkäävän siitä, ettei paino ole noussut :( Mutta minkäs sille voin. Uskon kuitenkin, että ne kilot tulee sieltä lopulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Nanna! Toki saa kysyä:). Kiloja on tullut nyt noin kahdeksan. Vähän vaihtelee päivästä riippuen. Jos saisi pidettyä alle 12 kg:ssä, niin hyvä olisi. Mutta en ota ressiä. Kyllä ne sitten lähtevät imetyksellä, oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla. Ai sulle ei ole tullut yhtään... Masu on kuitenkin kasvanut ja vauva voi hyvin? Painonnousu on niin yksilöllistä, mutta luulisi sen jonkinverran kaikilla nousevan. Mulla paino on noussut eniten puolenvälin jälkeen.

      Poista
    2. Vauva kasvaa kyllä ihan normaalisti, ei sieltä varmaan mitään megavauvaa ole muutenkaan tulossa, kun minä olen 155cm pitkä ja mies 170cm. Mahakin näkyy, mutta ei se niin iso ole kun jollain olen nähnyt.
      Ja olin ennen raskautta normaalipainoinen.
      Mä stressaisin ennen raskautta juuri tota lihoamista, mutta nyt stressaan ettei kiloja tule tarpeeksi :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...