26.6.2013

Jättikatkarapuja ja kaurabanaaniballeroja

Tehtiin eilen taas huippuhyvää ruokaa. Olen merenelävien herkkusuu ja terveellisen ruokavalion kannattaja.
Mieheni loihti tulisen maukasta herkkuruokaa jättikatkaravuista.

Silppua chili ja valkosipuli ja lorauta pannulle oliiviöljyä. Anna muhia hetki.




 Lisää katkaravut ja anna niiden paistua sen aikaa, että alkavat näyttämään syötäviltä :). Eli noin 5-7 minuuttia.




Lisää lime, kun katkiksen tavoittavat lähes syömiskypsyyden.


Hieman pippuria ja suolaa sekaan ja AVOT. Dinner is ready. Namnamnam!


Nälkä olikin tässä vaiheessa jo niin kova, ettei ruokaa tullut aseteltua mitenkään kauniisti. Katkikset bruchetan päälle ja ääntä kohti ;). Kastikkeen dippailin leivän palalla. Ah, oli niin älyttömän hyvää!

Miehen keskittyessä katkiksiin tein minä jälkiruoan / välipalan.

Sain Kiitos Hyvää -blogista ihanan välipala-inspiksen: kaurabanaaniballerojen ohje. Helppoa, nopeaa ja minun suuni mukaista :) Ohje meni helppoudessaan näin: kaksi banaania, kolme desiä kaurahiutaleita ja mausteeksi mm. kanelia, hunajaa ja vaniljaa. Minä lisäsin myös vaniljasokeria. Muussaa banaanit ja lisää joukkoon kaurahiutaleet. Sekoita ja lisää mausteet. Pyöritä pieniä palleroja. Paista uunissa 175 asteessa noin 15 minuuttia.










Joku loppasuu oli jo syönyt yhden. Taisin muuten olla minä itse ;)!

Löytyykö teiltä helppoja välipalaohjeita? Ottaisin ilolla vastaan, sillä verensokerin laskiessa, olisi hyvä olla kaapissa edes jotain muuta kuin riisikakkuja.

Xoxo KK

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...